lunes, 21 de diciembre de 2009

Ordinadors a les aules (utilització).

Ja vaig fer fa un temps una entrada que consistia en fer un treball per explicar que eren els ordinadors a les aules i quina era l'opinió de la gent.
Aquí expliicaré quines són les utilitats dels ordinadors en questió.
Aquestes utilitats les podem dividir en 4 "metàfores":

L'ordinador com a mestre



L'ordinador s'adapta a les necessitats i coneixements del nen.Però no substitueix el professor.
Per exemple el programa Zona Clic.http://clic.xtec.cat/db/news_es.jsp

La zona Clic és un servei del Departament de Educació de la Generalitat de Catalunya creat amb l'objetiu de donar difusió a l'ús d'aquests recursos.També ofereix un espai de cooperació obert a la participació de tots els educadors que vulguin compartir material educatiu.
Dins d'aquesta zona hi ha molts programes , però el que més ens interessarà serà el Jclic.
El Jclic és un conjunt d'aplicacions de software lliure que serveix per realitzar diversos tipus d'activitats educatives [multimedia]: puzzles, asociacions, ejercicis de text, crucigrames, sopes de lletres, etc.

L'ordinador com a laboratori


El nen a d'utilitzar l'ordinador com una mena de "laboratori virtual", per aconseguir que el nen faci experiments, sigui més actiu, es plantegi més preguntes...
com a exemple de programa podriem provar el Play crayon. Aquest és un joc en qual mitjançant un "crayon" de color has de aconseguir l'estrella groga que surt a tots el nivells.
És una molt bona forma d'estimular als nens i nenes a utilitzar la coordinació oculo-manual i a fer que sentin que l'ordinador és una eina a la que no han de tenir por.
Tot i que encara , considero, que han de seguir dibuixant al papel, poden utilitzar algunes vegades aquest programa.

L'ordinador com a caixa d'eines


Serveix per a que el nen dibuixi i escrigui a l'ordinador.
Com a exemple podriem posar el programa ArtRage 2.5.
Descripció:
ArtRage és una excel.lent eina de pintura que et permetrà utilitzar pintures realistes en el teu ordinbador.
Pots fer:
Crear obres desde cero, carregar fotografíes, rotoladors, moure/rotar/escalar imatges,modificar el fons,combinacions de colors,...

Ordinador com a alumne


L'infant ensenya coses a l'ordinador i l'ordinador obeeix.
Com a exemple dodriem posar un programa en el qual sortia una tortuga a la pantalla i el nen donava ordres per a que aquesta es moguès.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Datos personales