martes, 29 de diciembre de 2009

Lectura en veu alta

A l'assignatura de comunicació oral, escrita i digital amb la Rosa Soler vam fer una lectura en veu alta per veure com llegíem.
Jo, vaig llegir un fragment d'un llibre de Montserrat Roig que es deia Ramona,adéu.

Jo ,en un principi, volia llegir el llibre traduït de Romeu i Julieta que vaig treballar l'any passat a humanitats. Però no el vaig trobar. Així que vaig haver de portar el de Ramona,adéu.
Aquesta elecció no em va agradar gens ja que l'obra (en general) no em va resultar particularment agradable.
El que em va desagradar més va ser la seva estructura massa complicada i dividida en tres èpoques totalment diferents i de cap manera assenyalades.

Pel que fa a la meva avaluació em va sorprendre molt. Que em digués que la meva pronuncia era gairebé catalana, ja que la meva llengua materna és el castellà.
El que em va remarcar la Rosa Soler de les neutres i les ll les intento millorar des de fa molt, però sembla que no ho aconsegueixo.

Mai havia sentit allò que ens va explicar la Rosa Soler sobre la pausa dels punts i les comes: si són punt i seguit es compta dos, si són a part es compta fins a 4.
També trobo molt important que quan algú llegeixi o faci a poc a poc ja que sinó la persona no té temps d'assimilar el que estan explicant i a la vegada el que llegeix tampoc té temps de passar de pàgina.
Es veritat que quan llegim estem acostumats a apropar-nos molt el paper o el llibre
.Això ho evitarem ampliant allò que hem de llegir per poder-ho veure de lluny.

Per finalitzar crec que aquests petits trucs són molt útils no només per parlar en públic , sinó també per a utilitzar a la vida quotidiana.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Datos personales