miércoles, 30 de diciembre de 2009

Les llegendes educatives són bones?

DEBAT

El divendres passat va finalitzar l’agonia dels debats i , per cert, el meu grup va ser l’últim en exposar.
En aquesta entrada os explicaré com és l’estructura correcte d’un debat, quin tema vam tractar, ...

L’estructura d’un debat la podem dividir en tres grans blocs:

-La introducció:
En aquest apartat els dos grups (a favor i en contra) expliquen quin tema han escollit, quins punts tractaran, inclús expliquen un breu resum del que s’explicarà després.
Cada grup ha de tenir una persona encarregada per aquest apartat.

-Cos del debat:

En aquest apartat el dos grups ( a favor i en contra) desenvolupen el tema que s’està tractant.
Cada grup ha de tenir dos persones encarregades per aquest apartat.

-Preguntes:
En aquest apartat els dos grups(a favor i en contra) plantegen una sèrie de preguntes que formularan a l’equip contrari.
Aquestes preguntes es van formulant mentre un orador de l’equip contrari estigui desenvolupant el tema.
Cada grup ha de tenir dos persones encarregades en aquest apartat.

Els torns de Paraula es van alternant començant sempre amb l’equip que va a favor.

El debat per a que estigues ben plantejat hauria de ser així.
1. Es fa la introducció del tema a favor.
2. Es fa la introducció del tema en contra.
3. El primer orador defensa el tema a favor.
4. Un del grup en contra fa una pregunta a l'orador a favor.
5. El primer orador defensa el tema en contra.
6. Un del grup a favor fa una pregunta a l'orador en contra.
7. El segon orador defensa el tema a favor.
8. Un del grup en contra fa una pregunta a l'orador a favor.
9. El segon orador defensa el tema en contra.
10.Un del grup a favor fa una pregunta a l’orador en contra.
11.El mateix que ha fet la introducció fa la conclusió del tema a favor.
12.El mateix que ha fet la introducció fa la conclusió del tema en contra.

El nostre grup havia d’anar en contra de les llegendes educatives. Quan ho vaig saber vaig tenir dues sensacions a la vegada. Per una part hem semblava un tema molt interessant fora d’allò convencional com “escola pública , escola privada” o “entrada dels pares a classes?”. Però per altra banda vaig pensar que anar en contra d’una cosa a la que estaves a favor seria molt difícil.


Vaig anar buscant per llibres, per diaris, per internet, però no sortia cap noticia o cap argument per anar en contra de les llegendes.

Dos dies abans a les 7 de la tarda vaig pensar que això no podia , que alguna idea hi havia d’haver. Així que vaig intentar seguir una de les indicacions que posa al llibre de com parlar bé en públic ? per aconseguir idees. Fer brainstorming. Vaig apuntar totes les idees que tenia sobre les llegendes(mite, ficció, elements màgics...). De sobte en veure allà totes les idees, em va venir l’inspiració. Podia atacar les llegendes des de el punt que el infant no sap distingir entre realitat i ficció. Crec que em vaig sortir bastant bé.

Estava molt nerviosa davant de tothom, no estic acostumada a parlar davant de tanta gent, però em vaig recordar a mi mateixa que les idees principals les tenia i que només les havia de filar.
En un principi pesava que em moria , però després tot anava molt normal. Es més inclús potser em sentia a gust.


Com a conclusió, crec que era una activitat molt bona per a fer que la gent treballi en grup i practiqui parlar en públic.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Datos personales